Wine & Kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu Wine & Kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu

Wine & Kangaroos

Door: Simone & Jasja

Blijf op de hoogte en volg Simone & Jasja

25 Februari 2013 | Australië, Sydney

Oi mates! How are ya doing? Hier weer een update vanuit het prachtige ( af en toe natte) Sydney!

We zitten al dik over de helft van onze stages! De tijd vliegt echt voorbij en zijn daarom ook al begonnen met het plannen van onze tijd hier na onze stages.
Af en toe hebben we zo een momentje waar we ons beseffen hoe erg we boffen met onze reis tot nu toe en onze lieve vrienden en famillie thuis. We spreken iedereen regel matig en sommige komen zelfs van kilometers ver om ons te bezoeken! Bizarrrr!

Onze volgende gast is onze lieve gekke krullige vriendin Inge die vanuit Brisbane voor 5 dagen over komt vliegen! Je raad het vast wel, dat word veel feesten & praten tot onze stemmen schror zijn haha!

Zoals de meeste van jullie al hebben gehoord zitten we van 2 Mei t/m 7 Mei in NEW ZEALAND! En niet met zn 2e...... neeeeee met z’n 3e! Juanita ( de nicht van Simone) Komt ons eerst een weekje in Sydney opzoeken en vliegt vervolgens met ons mee om het prachtige noorden eiland te bezoeken!

Voor Jasja is dit een droom wat uit komt aangezien ze 6 mei bij de filming van Body Combat is wat word gepresenteerd door haar idool Racheal Newsham & Dan Cohen ( de bedenkers van Body Combat). We hebben dus echt een geweldig vooruitzicht en proberen van iedere dag hier te genieten!

Afgelopen zaterdag hebben we een Hunter Valley Wine Tour gehad. Het regende vol op maar dat maakte het juist erg knus en gezellig. We hebben 4 wine tastings gehad waarvan de eerste om half 11 begon. Iedere tasting kregen we 5 wijntjes waarvan 2 wit, 2 rood en 1 dessert wijn. Na het eerste wijn huis was t al wat lastig om het busje in en uit te komen, nu mogen jullie zelf invullen waardoor dat kwam....... Aan het einde van de dag, hebben we dan eindelijk die Australian Kangeroos in het wild gezien! Dit maakte onze dag natuurlijk helemaal compleet !

We hebben dit weekend ook iets goeds gedaan, we hebben namelijk vrijewillers werk gedaan voor The Smith Family. Een organisatie die onderwijs regeld voor gehandicate kinderen. Wij hebben 4 uur dozen uit en in gepakt met kerst spulletjes en moesten deze sorteren in andere dozen zodat ze later weer verkocht kunnen worden. ( Zie foto helemaal rechts van de group) Ze noemen het vrijwilligers werk maar als “beloning” hebben we 2 kaartjes voor een concert van THE SCRIPT, LABRINTH & Guy Sebatian gekregen! Super vet! Onze huisgenootjes en collega’s gaan het ook doen dus kunnen met z’n alle naar een gratis concert!

Verder nog wat leuke nieuwtjes...

-Jassie kan ieder weekend flyren en verdient soms wel $90 dollar in 3 dagen (2 uur per dag).
-Siempie heeft super goed nieuws van dr stage gekregen en dat is dat ze vanaf nu elke week $100 betaald krijgt! Ze had (natuurlijk met behulp van padre) een hele goede mail in elkaar gezet, een beetje bruutaal geweest en zo zie maar wat het opleverd! YAY!
-Jassies event in February was een succes en liep als een tierelier! Ze krijgt veel verantwoordelijkheid en zorgt voor o.a. sponsors , catering & venues.
- We wonen in een soort van ‘Jersey shore” huis wat betekend dat er altijd wat gebeurd.
-Hebben super leuke huisgenootjes ( 5 uit Engeland, 1 uit New Zealand en 4 uit Holanda) waarmee we vaak gaan stappen of gewoon een chill avondje houden.
-Zijn naar het jaarlijkste film festival van Sydney geweest “ Tropfest” samen met nog 90.000 anderen.
-Simone heeft voor het eerst samen met een andere stagaire een Speeddating event gehost en zelfs een speech gegeven van een A4 lang!
-Jassie dacht dat ze bij de kapper zat voor $48 , wat $84 bleek te zijn. Soms toch vervelend Dyslexie.
- We hebben een heeeel overlevings pakket kregen van de Dijkies en er is echt niks wat er onbreekt. We eten nu iedere ochtend een beschuitje met vlokken, echt heerlijk!

We horen graag hoe het met jullie gaat!
Cheers,

• 25 Februari 2013 - 10:32

Christel:

Wooow meiden wat een leuke vooruitzichten hebben jullie zeg!!! Super gaaf!!!
    Ik lees elke keer met veel plezier, en een tikkeltke jaloerzie jullie verhalen! haha

Geniet er maar lekker van!:)

xxxxxxxx

• 25 Februari 2013 - 21:57

Jeannette:

Zijn jullie nog wel van plan om terug te komen? Het klinkt allemaal zo leuk....
    Fijn blijven genieten, maar volgens mij hoef ik dat niet te zeggen. ;-)

• 25 Februari 2013 - 22:12

Anja:

Hallo lieve meiden,

Wat een leuk verslag weer. Wat zien jullie veel en maken veel mee. Oma en opa leven ook helemaal mee. Geweldig. Ja zo 'n reisje naar De overkant is ook geweldig hè! Hier alles goed. Hopen nu dat de winterkou zich wat gaat terug trekken. We zijn aan het voorjaar toe. Liefs van ons allen

• 25 Februari 2013 - 22:30

Bep.:

Lieve meiden, wat een leuk verslag weer en jullie enthousiasme is hier te voelen!!
    Super al die heerlijke bezoekjes en reisjes in het vooruitzicht:-) dikke kusXXX

• 27 Februari 2013 - 18:52

Marjon:

Ha ha, meiden, wat een verhalen. Wat zal het tegenvallen als jullie eenmaal thuis zijn. Al die avonturen daar, heerlijk. En fijn dat er wat geld binnenstroomt, kunnen jullie goed gebruiken. Veel plezier nog!!

• 28 Februari 2013 - 05:16

Sha:

Jersey shore!! Stond jullie huis maar in JERSEY!!!
    Maar een speech van 45 min?? RESPECT! Heel knap Siem.
    Jas ik had gewoon de tranen in mn ogen staan (misschien is dat omdat ik meer werk dan leef) maar ik ben zo blij voor je dat je droom uitkomt, ik vind het heel gaaf! En dat Inge langs komt, ook super leuk!
    Meiden, keer op keer vind ik het weer leuk om jullie verhalen te lezen en ik kan niet wachten tot we Breda weer onveilig maken met zn allen! Denk aan jullie! xxx

• 28 Februari 2013 - 11:38

Leny:

Leuk hoor meiden dat jullie zoveel mooie en leuke dingen meemaken en mogen ervaren!
    Deze ervaring neemt niemand jullie meer af. Geniet er er van!
    Liefs van Reg en Leny.

• 03 Maart 2013 - 19:21

Oma Van Starkenburg.:

Hallo Jasja en Simone,
    Ik heb net foto's gekeken en jullie verslagen gelezen. Ik vind het hartstikke leuk dat jullie daar zitten en alles meemaken. Ik kwam vroeger zo ver niet...maar drie straten verder...rondjes draaien en bruggetje over om een jongen te vinden. Het allerbeste en bij gelegenheid hoop ik jullie weer te zien!!!!!! liefs en groeten van oma.

• 12 Maart 2013 - 13:50

Tante Iris:

lieve meide,,, wat een leuke verhalen weer en wat gaat de tijd toch snel, maar jullie zijn lekker aan het genieten en deze ervaringen neemt niemand meer van jullie af. veel plezier nog en veel liefs tante Iris