Have a good one! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu Have a good one! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu

Have a good one!

Door: Simone, Jasja en Ronald

Blijf op de hoogte en volg Simone & Jasja

07 Februari 2013 | Australië, Sydney

Hello mates! Het is weer tijd voor een (lange) update!

Jasja:
Helaas moest Mariëtte na 3 geweldige weken haar vliegtuig weer terug naar NL pakken en daarbij zaten heel wat traantjes. Dit viel zwaarder dan verwacht vooral toen we weer thuis kwamen met z'n 2e inplaats van 3. Maar na de eerste Skype meeting voelde we ons alweer stukken beter en voelt het toch niet zo ver weg.
Zoals jullie vast hebben mee gekregen was het hier op zaterdag 26 Januari Australia Day! De dag waarop iedere Australiër veel ste veel drinkt en eet.
Dus wie zijn wij om dat te negeren ? aangezien wij gekke Hollanders deze dag vergeleken met koninginnedag zaten we onder de Aussie kleuren en vlaggen. Samen met Veerle, Kira en Lotte ( onze Nederlandse vriendinnetjes) zijn we naar een groot park vlak bij ons huis gegaan om te picknicken. Hier was er een jubileum feest gaande van aboriginals , die we niet als de meest vriendelijke en gezelligste mensen hebben ervaren. Toen al het eten op was zijn we door gegaan naar Darling Harbour waar we s'avonds echt een prachtige vuurwerk show hebben gezien. We vonden het zelfs even mooi als nieuwjaar , en was een perfecte afsluiter van die dag!

Ronald;
Hallo volgers van Simone en Jasja hier een stukje van (schoon)padre. Ik ben net vier dagen bij Simone en Jasja op bezoek geweest en hier volgt een klein verslagje. Ik zit nu inmiddels in het vliegtuig terug naar Nederland. Eerst 9 uur naar Hongkong en daarna 12 uur door naar Amsterdam. Je moet wat over hebben om je meisies te zien.
Laten we maar beginnen met het vervelendste het afscheid als je weer weg gaat uit Sydney. Twee meisjes met tranen in de ogen in je armen is ff moeilijk maar dat hoort erbij. Geen emotie is ook niet goed. Over die twee hoeven we ons geen zorgen te maken want ze staan hun mannetje wel. Ze laten het kaas niet van hun brood eten en zijn al helemaal ingeburgerd.

Dag 1. Ik kwam afgelopen zaterdag op Simone d’r verjaardag aan. Hier ook wat traantjes maar deze waren van blijdschap. Het was wisselvallig weer die dag met af en toe regen. Ze hebben een lekker huis met leuke gezellige huisgenoten. ‘s middags eerst ff lekker gelunched en kadootjes en kaarten uitgepakt bij Broadway Bar een lokaal barrretje en daarna winkelen in de Mall dicht bij het huis. ‘s avonds lekker wezen uit eten aan de haven, een wandeling gemaakt naar een viewpoint voor het Opera huis/ harbour bridge en daarna nog ff een drankje bij het Opera house. Vandaag ook het hilarische Youtube filmpie “ik hou van mimi “ bekeken. De eerste nacht op het luchtbed beviel goed. Te goed volgens de meiden want die hadden last van mijn gesnurk.

Dag 2. Zondag was het nog steeds wisselvallig weer. We zijn die dag naar Paddy’s market gegaan voor souveniers en daar kopen zo ook altijd einde van de middag hun groenten en fruit voor de week tegen discount prijzen. Of als het te lang duurt om te betalen lopen we gewoon weg. Terwijl Jasja het eten voor bij de film ging klaarmaken gingen Simone en ik naar de Harbour bridge om daar joggend over heen te gaan. Voor Simone weer eens de eerste 5 km sinds maanden. Sávonds trakteerde Simone ons op een outdoor movie. Na weer een aantal bussen en de nodige km’s lopen kwamen we bij een cricket field aan waar de film “The perks of being a wallflower” draaide.

Dag 3. Maandag ging Jasja werken en gingen Simone en ik naar het strand bij Coggee beach. Schitterend die stranden hier en dat water zo blauw. Na een Chip and Fisch lunch hebben we de golven getrotseerd. Het water was super zacht. Leek wel of er wasverzachter in zat. Na het zwemmen hebben we de Coggee to Bondi coast walk gedaan. Een twee uur durende loop langs de kustlijn langs 4 stranden. Al die trappen en heuvels vielen ietwat tegen op slippers maar het was zeer de moeite waard. Schitterende uitzichten langs de kust. Bij Bondi beach vonden we dat we wel een IJsje verdiend hadden en konden we de surfers bewonderen. Die avond thuis sweet patato’s, Mais en een burger gegeten. ’s Avonds lekker in bed tranentrekker “The Impossible (Tsunami film)” gekeken.

Dag 4. Dinsdag ging Jasja weer werken en zijn Simone en ik bij het werk van Simone en van Jasja langs gegaan. Goed te zien dat ze beide leuke collega’s hebben en zich thuis voelen op hun kantoor. Tussen de middag in de buurt bij Jasja haar kantoor in Sydney Noord in een food court bij zo’n Sushi train gelunched. ’s Middags gingen Simone en ik weer in een ander gebied winkelen. Simone vond eindelijk de handtas die ze nog mocht uitzoeken voor d’r verjaardag. ’s Avonds gingen we als afscheidsetentje naar Darling Harbour. Weer een te gekke plek in Sydney met veel restaurantjes aan het water. We gingen voor Mexicaans en hebben nog not zo’n gevulde grote Taco berg gezien. Doggie bag mee naar huis want mimi en Jasja verspillen niks en weten als geen ander om het geld in het zo dure Sydney zo goed mogelijk te benutten. Jasja trakteerde nog op heerlijke Gelatisimo Italiaanse ijsje. Met z’n drieen een bakje met 3 bollen. Is weer goedkoper, gezelliger en net zoveel als iedereen z’n eigen bakje. ‘Die avond mocht ik bij mimi in bed en ging Jasja op het luchtbed. Ik zei dat ik door dat trappen lopen die dag ervoor last van mijn rug had maar ik wilde de laatste avond natuurlijk gewoon ff lekker bij mimi liggen.
Dag 5. Woendag . Jasja was ook lekker vrij en we gingen ‘s ochtends lekker zwemmen bij het zwembad in het park tegenover hun huis. Mimi en ik eerst nog ff naar de Paddies market voor de laatste souveniers. Om 1 uur lekker uitgerust en fris naar het vliegveld.

Het waren vier drukke bijzondere dagen. Geweldig om te zien hoe die meiden hun plekje hebben gevonden in Sydney. Sydney is een schitterende, veilige, dure, gezellige, leuke en veelzijdig stad met veel verschillende (Harbour, Operahouse, Bridge, Strandjes, Winkel centra, Markten, Parken, Hoogbouw, Laagbouw, Chinatown etc) plekjes waar je je kan vermaken.

Nog wat Tips om low budget in een dure stad te leven:
• Alleen als het nodig is de bus of trein en anders lopen.
• Als bus moet dan voor 1x (soms geen x) afstempelen.
• Eigen drank en eten meenemen naar dure club of film
• Bij Paddies market voor sluitingstijd groenten en fruit kopen
• Sportclub is niet nodig want eigen combatles van Jasja in de kamer kan ook
• Eerst aantal smaken ijs voor proeven en dan besluiten toch niet te nemen
• Als je dan toch besteld samen delen is goeiekoper dan aparte ijsjes
• Sushi rollen zijn lekker en goedkoop
• Indien mogelijk Proeflessen nemen bij sportclubs

Jullie doen het super goed en genieten er ook nog van.
Trotse (schoon)padre die MORGEN EERST NAAR DE HAKKENBAR GAAT VOOR NIEUWE ZOLEN.

Simone:
Hier nog een klein stukje over m’n verjaardag. Het begon natuurlijk op het vliegveld waar een all you need momentje plaatsvond toen ik mn papa weer zag! Als ik nu het filmpje terug kijk lijk ik net een klein kindje die met dr handjes omhoog naar dr papa toe rent..(ook al ben ik 22 geworden, soms mag dat nog toch?) De helft van mn vader z’n koffer was gevuld met cadeautjes en kaartjes van de mensen thuis. Ik kon jullie liefde aan de andere kant van de wereld voelen, zo lief! Iedereen bedankt! Op mn verjaardag hebben we echt heeeerlijk gegeten. Carpaccio, krab, risotto, pizza, spare rips, echt heerlijk! De avond ervoor had ik een klein feestje geven thuis met huisgenoten, vriendinnetjes en collega’s. Ze hadden een taart voor me gekocht met kaarstjes en ook nog cadeautjes gekregen wat ik totaal niet had verwacht! Die avond zijn we naar the Ivy gegaan, 1 van de mooiste clubs in Sydney met op the rooftop een zwembad. Om 00:00 werd er door de DJ aangekondigd dat ik jarig was en het was een geslaagde party! Aan het einde van de avond toen we boven bij het zwembad waren, sprong de ene naar de andere in het zwembad. En ja jullie kunnen het al raden, na 5 minuten was ik ook vrolijk met kleding en al aan het zwembad in gesprongen, haha.
De afgelopen 5 dagen met m’n vader, waren zoals jullie hebben gelezen echt super. Hij heeft ons echt super verwend. Bij veel lekkere restaurantjes gegeten en het was fijn om even een andere levenstyle in Sydney mee te maken. Het afscheid was wat minder maarja het hoort er bij en “afscheid nemen bestaat niet”! Over 2 maandjes staan we alweer op het vliegveld om onze volgende “gast” op te halen, jaja voor de mensen die het nog niet gehoord hebben. M’n lieve nicht Juanita komt langs !! Ongefofelijk dat we zoveel bezoek krijgen. We boffen!!

Hoe gaat het in ons kikkerlandje?

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties!! doet ons erg goed!

Veel liefs uit Sydney xxx

• 07 Februari 2013 - 07:55

Kirsten Van Starkenburg:

Lieve Simone en Jasja,

Wat hebben jullie het toch leuk daar en wat boffen nullie dat er zo veel lieve mensen zijn die de hele wereld over reizen om jullie te bezoeken!
    Ik kan niets anders zeggen dan ga door met genieten en veel plezier samen!

xxx Kirsten

• 07 Februari 2013 - 08:18

Jeannette Schipper:

Hoi Simone en Jasja,
    Wat een leuk verslag weer. Hartstikke leuk dat jullie het zo leuk hebben en zo onwijs leuk dat je vader is geweest. Ik zie het helemaal voor je zoals je op hem af rende op het vliegveld. :-))
    Liefs,
    Jeannette

• 07 Februari 2013 - 17:08

Nicole:

Lieve schatten!! Wat super, zo'n uitgebreid verhaal over de 5 dagen met je vader!!
    Zo te horen hebben jullie het onwijs leuk gehad.
    Ik ben blij voor jullie! In ons kikkerlandje alles goed hoor.. De sneeuw is weer weg, dus nu helaas regelmatig een regen- of hagelbui.

Snel weer facetimennn!!
    Nu ga ik eten, want heb straks discoparty op m'n stage haha!
    Van 18.30 tot 19.30, dus zal morgen wel brak zijn!!;-)

XxxxxX

• 07 Februari 2013 - 21:06

Anja:

Hallo lieve grieten,
    War een leuke verhalen. Ook het verhaal van Ronald. We kunnen ons goed inleven hoe leuk en fijn jullie het met elkaar gehad hebben. Ja, en nu weer " Back to normal". Hier is het dus weer sneeuwerig en vriezerig. Het is 's morgens auto krabben geblazen en dat blijft de komende week blijkbaar zo. In ons gezinnetje alles verder prima. We moeten veel werken maar dat komt in de zomer wel weer goed. We zijn heel blij met de nieuwe stoelen en kijken naar onze nieuwe eettafel uit. Jip en Aisha doen het ook goed en halen de gekste dingen uit. Zondag is Opa jarig. Hij wordt dan 92. Wat goed hè! Zeker met wat hij allemaal doet en kan. In de Zeeg gelukkig ook alles goed. Liefs van ons allen en knuffels voor jullie

• 07 Februari 2013 - 21:38

Bep.:

Hoi lieve schatten,
    Wat een leuk verslag weer, echt genieten om alles te lezen.
    En Simone.....jij mag natuurlijk altijd in je vaders armen springen, hoe heerlijk is dat!!!!
    Hij heeft wel last.....van een vervelde neus:-( Voor de rest is ie lekker bruin en heeft ie natuurlijk ontzettend genoten met jullie❤❤❤. dikke kusXXX

• 09 Februari 2013 - 12:00

Tante Iris:

Lieve meiden, wat een leuk verhaal weer, op naar de volgende gast die jullie komt op zoeken.het is hier volop carnaval en iedereen is verkleed als onze nieuwe koning. Maar daar hebben jullie geen last van. Het is hier ook nog steeds winter dus geniet nog maar van het zonnetje veel liefs en een dikke kus van ons uit hekelingen

• 09 Februari 2013 - 16:46

Marjon:

Hoi meiden, fijn om te lezen dat jullie zo'n supertijd daar lekker. Ik ben jaloers op de warmte daar, hier vriest het weer eens. Knuffels van ons viertjes!

• 14 Februari 2013 - 03:25

Sharon Van Dissel:

Super leuk weer om te lezen! Ik mis jullie!!!