Huisje, boompje, spinnetje.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu Huisje, boompje, spinnetje.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu

Huisje, boompje, spinnetje....

Door: Jassie en Siempie

Blijf op de hoogte en volg Simone & Jasja

01 December 2012 | Australië, Sydney

Hee mates!

Het is een tijdje geleden dus we hebben weer veel te vertellen!

We zijn inmiddels alweer 2 weken bezig met onze stages en hebben eindelijk ons eigen paradijsje!!  We hebben een ruim huis in hartje centrum die we met 8 mensen delen( erg gezellig!!).  We hebben samen een ruime kamer met alles erop en eraan. Toen we de eerste nacht in ons kamertje sliepen hoorde we dat er bij het vorige meisje een dikke vette harige spin op de muur zat. Ze had hem gewoon laten zitten (waarom) en wij wisten dus niet of dat verschrikkelijk enge beest nog in de kamer was of niet. De eerste paar nachten waren we echt panisch en hebben voor het slapen gaan  alles 10 keer gecheckt. En nu weten we 100 % zeker dattie weg is want dat meisje had gsmst dat toen ze haar koffer open deed, als eerste die vette spin eruit kwam! Grr het zal je maar gebeuren maar wij zij er gelukkig van af haha. Tegen over ons is een mooi park met daarin ren zwembad en een gym. Dus iedere ochtend om 6.20 gaat de wekker en word er een rondje gezwommen! 

Jasja:
Ik rij iedere morgen met de trein langs het Opera House over de brug naar North Sydney echt heel vet! Ik zit in een team van 7 jonge en gezellige meiden! Ze waarderen echt dat ik gratis voor ze werk en betrekken me in bijna wel alles. Heb een eigen desk en iedere dag een uur lunch pause!
In die lunch pause gaat bijne ieder ‘ Ozzie” naar een foodcourt. Daar kun je echt alles bestellen, zoals Chinees, Japanssss(sushi!) , pizza’s , salades,broodjes, indish en  ga zo maar door!
Toch nemen Siem & ik iedere dag netjes ons eigen brood pakketjes mee zoals we gewend zijn. (‘t is dat we op de centjes  moeten letten anders gingen wij daar natuurlijk iedere middag los haha).
Afgelopen dinsdag heb ik het eerste network evenement meegewerkt. Het was echt leuk om het eind resultaat te zien.  Michelle en Simone Larmer ( tweeling zussen) runnen het PR bureau waar ik werk en zorgde die avond voor een taxi voor mij en trakteerde de hele avond op wijntjes.

Simone:
Na onze fris en fruitige ochtend swim loop ik daarna door naar m'n stage. Het is ongeveer 20 minuten lopen dus ochtend work out kan je het wel noemen! En ja, ik moet mij erg inhouden want om de 5 meter kan je hier sushi rollen kopen voor maar 3 dollar!! Over sushi gesproken, jas en ik zijn een beetje aan het doordraaien volgens mij want er gaat bijna geen dag voorbij dat we geen sushi eten haha. Maar eenmaal op m'n werk aangekomen is m'n baas altijd 10 min te  laat dus dan kan ik bijkomen van m'n stukje lopen in het zonnetje! 
Op het werkt hangt er een super leuke sfeer, we kletsen over van alles en en iedereen loopt met z'n blote voeten door t kantoor haha. Ik ben afgelopen week mee geweest naar een speed dating event en dat was echt super leuk om te zien. Er komen dan ongeveer 26 mensen en hebben dus 13 verschillende dates van 7 min. Ik was daar samen met m'n baas en heb stiekem wel extra mee geholpen en mn best gedaan omdat ik hoorde dat sommige stagiairs als host mogen werken. Aan het einde van de avond kreeg ik super goed nieuws te horen en dat is dat ik vanaf volgende maand mag gaan hosten en dat betekend............120 DOLLAR PER AVOND! Ching ching (het zijn maar 3 uurtjes werken dus beter kan eigenlijk niet :D) helemaal blij!

Weer saampjes: 

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben gehoord krijgen wij dit jaar echt een heel erg leuk cadeau voor kerst!!  Mariette komt overvliegen om hier met ons een warme kerst te vieren en natuurlijk het nieuwe jaar in te knallen bij the Bridge!! We kijken er echt super naar uit om haar alles te laten zien en samen de avondturen te beleven!  We hebben al een groot luchtbed voor dr gekocht zodat ze lekker gezellig en gratis hier kan verblijven ( Sydney is ongelofelijk duur met kerst en oud & nieuw). 
Verder leven we het goede leven hier, we werken hard maar doen ook veel leuke dingen. We zijn vorige week zondag met een ferry naar Manly beach geweest. We vaarde vlak langs het Opera house en hebben net zoals iedereen heeeel veel kiekjes gemaakt ( zie foto’s)!
Gister zijn we met de meiden van “ fast impressions” naar een show geweest met free drinks etc. en jassie mag met Siem natuurlijk mee als aanhang! Het was erg leuk!! Vandaag was echt een super super hete dag en we begonnen de dag met iets heel gaafs, we zijn namelijk wezen walvissen kijken en hebben helaas geen walvissen gezien!! Haha Nee we hadden helaas pech maar de boot reis was een ervaring op zich. Het was een klein speed bootje die over alle golven heen knalde. Na een uur zaten we met z'n 2e achter in de boot met witte koppies en een kots zakkie in ons hand haha. Nu mogen jullie zelf invullen of dit door de avond ervoor kwam of door de boot reis ;).
Gelukkig hebben we de kaartjes terug gekregen en als het seizoen weer begint(vanaf mei) gaan we het nog een kans geven natuurlijk!

Nog wat leuke dingetjes:  wisten jullie dat echt ALLES de andere kant op gaat? Niet alleen de auto's rijden hier aan de linkerkant, nee de sloten en die draai deur knoppen gaan allemaal via de andere kant. 
 
Hier ons adress in het geweldige Sydney:
8 Elim place 
2008 Chippendale 
NSW Sydney 

We hopen dat het met jullie ook goed gaat, en kijken uit naar de verhalen vanuit Nederland!
Veel liefs van ons!
CHEERS! xxx

  • 01 December 2012 - 11:31

    Nicole:

    Heey meiden!! Wat een leuk verhaaltje weer!!! Echt fijn dat jullie stages zo leuk zijn!;) hahah en die spin is gelukkig terrecht.. Geen controle meer voor het slapen gaan:p! Mimi gelukkig whatsappen we lekker veel! Snel weer een facetime date;). Dikkke knufffel.

  • 01 December 2012 - 14:35

    Ria Van Dissel:

    Leuk om jullie verslag weer te lezen!En eindelijk jullie eigen "Noltje2" en dat je niet meer uit een koffer hoeft te leven,maar alles lekker op zijn plek.Fijn ook om te lezen dat jullie stage bij beiden goed bevalt,wij horen helaas ook andere verhalen.Wij zijn nu bij Sharon en ook zij heeft het goed naar de zin!Wel heel druk maar ze leert veel en NY is natuurlijk niet verkeert om te zitten,net als jullie in Sydney trouwens!Nou meiden blijf ervan genieten van deze superervaring en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag!groeten Marcel en Ria van Dissel

  • 01 December 2012 - 21:36

    Bep.:

    Lieve meiden, jullie schrijven echt leuk en ik zie het helemaal voor me!! Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt!! Blijf genieten met volle teugen:-) xxxxxxxxxxxx

  • 02 December 2012 - 01:27

    Sha:

    Haha oké het spinnen gedeelte!! OMG!
    Ik kreeg jeuk en heb m'n kamer ook ff gecheckt voor ik verder las!
    Snel ff facetimen!! Dikke knuffel americano

  • 02 December 2012 - 09:20

    Sanne:

    Hey meiden!

    Wat klinkt het allemaal heerlijk! Vooral die zonnige foto's zien er goed uit!
    En wat gaaf dat Mariëtte al zo snel komt! Maar het wordt nu wel heel stil met kerst. We zetten gewoon skype aan :)
    Heel veel plezier nog!
    Kus San

  • 02 December 2012 - 11:13

    Christel:

    Oow wat klinkt het allemaal heerlijk!! En op elke foto zie ik jullie koppies bruiner worden! Geniet er lekker van meiden! en siem wat vet dat je hosstes mag zijn!! Moneymakerrrrrrrr

    Update vanuit Nederland: Het is koud, het regent elke dag, het waait en het vriest zelfs soms al! OFTEWEL GENIET!!! Hahahha

    Dikke kussssss(L)

  • 02 December 2012 - 13:27

    Marjon:

    Hoi meiden,
    zo te lezen hebben jullie het stikgoed naar jullie zin. We zijn best jaloers op jullie. Vanochtend liet Herman ook al die leuke BBQ-foto van gisteravond zien!! Wat kennen jullie al snel veel mensen, gezellig.
    Veel succes met banenjacht, Jasja. Simone, geweldig hoor, die leuke baan! Eerlijk zelf verdiend.
    En wat een lekker begin van de dag, zwemmen met dat warme weer. Jullie maken zo wel lange dagen, zeg!
    Groetjes,
    Marjon en Ulco

  • 02 December 2012 - 15:50

    Anja:

    Hallo lieve grieten, Wat leuk om zo van alles te lezen, Ik zie het helemaal voor me. En stik jaloers natuurlijk. Vanmorgen bij oma en opa geweest. Zij zijn ook helemaal verrukt over het skipen. Zien ze hun " kleintje " toch nog. Wat fijn dat Mariette komt he? Ze heeft er ook erg veel zin in. Verder hier alles goed. Vanmiddag alle lichtjes van het dorpje vast gezet. Voor die tijd eerst de hele boel gedweild en gesopt. De burgemeester van het dorp had de sneeuw en een huisje nogal geel gekleurd. Simone, wat geweldig van je baantje joh! Dat scheelt lekker. Nu Jasja nog achter het grote geld aan!! Nou meiden. Weer een goede stage week en niet te bruin worden.
    Liefs ook van Dijkie

  • 02 December 2012 - 19:40

    Riaaa:

    Goodday mate!

    Wat een leuke avonturen beleven jullie weer, van gekke aziaten naar veel yoga drinkende ozzie's! gelukkig dat jullie tussen die laatste leven drinkie drinkie maag niet missen en dat doen jullie ook weer goed, nog wat sushi naar binnen gekregen na de boottocht;)

    Super fijn dat jullie het leuk hebben en ook op de stage!! Gelukkig maar en hoe vet dat zuster dijkman langs komt!! super leuk!!

    Ik had in the UK ook last met de wc en door trekken die knoppen zijn ook anders dan in nederland;)

    ENJOY LADETTES!!!

    Cheerio,
    Riaaa

  • 03 December 2012 - 19:05

    Wolter OOSTING:

    hALLO LIEVE MEISJES.oMA EN IL HEBBEN GENOTEN VAN JULLIELAATSTE REISVERSLAGZONDAG WAREN ANJA,HERMAN EN MARJON HIER.ZOALS TE DOEN GEBRUIKELIJK WEER HEEL GEZELLIG.KIJKEN WIJ ALTIJD NAAR UIT.WAT FIJN JASJA DAT MARIETTE MET DE KERSTDAGEN BIJ JULLIE IS.DAT WRDT EEN GEZELLIGE BOEL DAAR IN DOWN UNDER.WAT EEN LEUKE BARBIE FOTO MET JE ROOMIES.JE ZIET IK NEEM HET JARGON AL OVER.FELICITEER SIMONE MET HAAR BIJVERDIENSE VOLGENDE MAAND.WIJ HOPEN DAT ER VOOR JOU OOK SNEL IETS PASSEND KOMT.HIER IS VERDER ALLES BIJ HET OUDE.VANDAAG DE EERSTE SNEEUW IN NEDERLAND DAT AL WEER VOOR DE NODIGE AANRIJDINGEN HEEFT GEZORGD. WIJ VERWACHTEN SNEL WEER EENS WEBB NIEUWS VAN JULLIE.DAAR KOMEN VEEL LEUKE REACTIES OP HEB IK GELEZEN.GROET SIMONE VAN ONS EN VOOR JOU KNUFFELS EN DUIZEND KUSJES P.S.MET DE KERST ZIJN ER BIJ ONS AANDE KERSTDIS NOG RUIMTE OVER NU ER TWEE VER VAN HUIS ZIJN. DOET.......

  • 03 December 2012 - 19:07

    Cat:

    leuk om weer wat van jullie te horen! Klinkt allemaal zo gaaf! jammer van de walvissen.. volgende keer zijn ze er hopelijk wel. lieffie's we face timen weer snel xxxxxxxxx

  • 05 December 2012 - 13:36

    Gertie:

    Had even niks te doen, dus dacht ga eens kijken of ik die meiden kan vinden.
    Gelukt en ik vind het leuk om die verhalen allemaal te lezen.
    Geweldig maar die spinnetjes mag je van mij daar houden hoor. Moeders had geweldig gekookt voor ons eetclubje, Chinees, maar geen sushi rollen,
    Wij gaan hier ook op naar de kerst, hebben eerst afgelopen zondag een sinterklaasontbijtje gehad, met alle 5 !!!!! de kleinkinderen. Peppiefamily wordt groot hoor
    Nou meiden geniet er lekker van en we laten nog wel wat horen hoor. Groetjes van de Peppies.

  • 07 December 2012 - 09:58

    Gaby:

    Dag lieve meiden, leuk om jullie verhaal te lezen! Zie alles helemaal voor me!
    Lekker zeg die sushi elke dag:-)! En de spin, kan me nog goed avondjes in Bali herinneren simoon;)! Super leuk dat je zus komt jasja, en wat fijn dat ze me kerst bij jullie is.
    Ga lekker genieten van alles wat jullie doen en meemaken!
    De eerste 'echte' winter hier is begonnen, SNEEUW:)
    Tot het volgende verhaal en snel maar weer is FaceTime!
    Knuffel, Gaby!

  • 07 December 2012 - 13:59

    Tante Joke:

    Hallo zonnige meisjes

    Hartstikke leuk om jullie reisverhaal weer te lezen, Gatsie die harige spin zou voor mij ook niks geweest zijn ik weet wel dat er een keertje een salamandertje op de muur bij me zat ik heb de hele nacht rechtop gezeten en haast niet geslapen, wat kan dat kleine beestje nu in vredesnaam doen? Was het hier maar alvast weer zomer de winter is in volle aantocht met hevige sneeuwbuien en vorst. Genieten jullie maar, van elkaar, de zon en het leuke van jullie stage's daar. Kijk weer uit naar jullie nieuwe verhalen.
    lieve groetjes tante joke

  • 09 December 2012 - 07:26

    Truus Van Den Brink:

    Hallo lieverds,

    Wat een mooie verslagen, zo lijkt het wel of we er allemaal een beetje bij zijn hier in Nederland.
    Er ligt hier een dik pak sneuw en gisteren is Zoe voor het eerst op de slee geweest bij ons in de tuin. De kerstsfeer komt er zo goed in en overal worden de kerstbomen opgetuigd.
    Wel een verschil met Australie zeg. Leuk dat Jetje komt, dat wordt een bijzondere kerst!
    Aankomende woensdag gaan we og een paar dagen naar Duitsland , naar Ernst, het dorpje naast Bruttig samen met Anja en Heman, we hebben er veel zin in.
    Op het moment dat ik dit typ lig ik te wachten dat Zoe wakker wordt, ze logeert bij ons.dan gaan we samen in bed filmpjes kijken, sesamstraat en zo. Helemaal geweldig is dat. Vanmiddag is er kerstmarkt in Renkum, Marriette is dan bij Smits Mode en heeft daar een hoekje om mensen te adviseren over huidverzorging en kan zo haar zaak promoten, cool toch. Wij gaan vanmiddag maar eens kijken. Wie weet heeft ze voor ons nog wat tips om mooi voor de dag te komen! Haha
    Nou meiden, geniet nog van je vrije zondag, leuk dat het jullie zo goed gaat en dikke knuffels van de Brinkjes

  • 09 December 2012 - 16:03

    Jacqueline Van Der Stouwe:

    Hoi meiden, vandaag jullie verhalen opgezocht. Had meteen een hoop te lezen omdat ik bij het begin begonnen ben natuurlijk! Ben helemaal op de hoogte nu van jullie avontuur tot nu toe. Leuke verhalen en al zoveel gedaan! Maar er wordt ook gewerkt lees ik. Nicole houdt me ook op de hoogte van jullieverhalen dmv jullie facetime gesprekjes. Laatst de hele rondleiding gezien van jullie leuke onderkomen. Veel plezier nog samen....... Liefs van ons xx

  • 11 December 2012 - 09:01

    Jeannette:

    Hoi Simone en Jasja,
    Wat hebben jullie het leuk! Grappig verhaal weer... die spin.... die kotszakjes.... ik zie het helemaal voor me. Het is zeker wel vreemd om in december warm weer te hebben?
    Heel veel plezier maar weer en geniet er van met zijn tweetjes.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Simone & Jasja

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 2341
Totaal aantal bezoekers 33327

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 20 Augustus 2013

Australia here we come!!

06 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: