Happy Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu Happy Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu

Happy Christmas!

Door: Simone & Jasja

Blijf op de hoogte en volg Simone & Jasja

20 December 2012 | Australië, Sydney

Alleerst willen we jullie bedanken voor alle lieve reacties op onze verhalen! =D

Waar waren we gebleven... ohja spinnen! Haha nou gelukkig voor ons is het hier zomer, en hoe warmer het word hoe meer spinnen we tegen zullen komen. Op Jasja’s werk kwam er laatst in de ochtend ineens een ‘ hunsman’ uit het kopieer hok lopen.. Nouuuu aangezien we een team van 7 meiden zijn was het heeeel veel geschreeuw en werd er panisch rondgerent haha! 1 voordeel hiervan is dat we hopelijk in Nederland kunnen lachen om de kleine spinnetjes daar!
Nu we dit aan het schrijven zijn staat “all I want for Christmas” op en proberen we toch een beetje in de kerst sfeer te komen. Wat heel lastig is als het 32 graden is en je de geur van zonnebrand ruikt.
Kerst voor ons hier is naar het strand gaan, terassje pakken, barbequen , jurkjes en slippers. Toch zullen we al de gezelligheid en het lekkere eten met onze families and vrienden missen op 1ste /2e kerstdag. Mocht er veel eten over zijn .....: 8 Elim Place, Sydney :P

Gister is Jasja met haar werk gaan kayaken bij Manly beach als kerst uitje. En s’ avonds was er een echte Ozzie Barbeque georganiseerd en Simone was ook uitgenodigd.
Verder gaat alles heel goed hier, we hebben erg leuke collega’s en vrienden om ons heen.

Door de weeks zijn we allebei druk aan t werk maar de werkweek vliegt echt voorbij, en dat is natuurlijk een goed teken! We hebben trouwens een super goedkope markt uitgevonden : Paddy;s Market. Echt 1 grote mierhoop van Chinezen en een bezoekje aan die markt is al een ervaring opzich maar het is voor de “gierige nederlanders” helemaal geweldig. Aan t einde van de dag op zondag, rond 5 uur is alles het aller goedkoopst en word er ook aan alle kanten “ 1 dollar, 1 dollar, 1 dollar “ geschreeuwd. Je kan dan bijv 8 passievruchten halen voor $2,00! We proberen hier elke zondag heen te gaan en dan gaan we echt helemaal LOS haha.

Nog 5 nachtjes slapen en dan mogen we Mariette van het vliegveld ophalen!!!! Nog steeds ongelofelijk dat ze ons komt opzoeken!We hebben heel veel leuke dingen op de planning staan. Een surfweekend, naar 1 van de grootste dierentuinen, veel stranden bezoeken, lekker uiteten, veel bijkletsen en natuurlijk de echte tourist uithangen!

Voor nieuwjaar hebben we al de grootste plannen. Het is verboden om in Australie zelf vuurwerk af te steken en er is alleen in Sydney en Melbourne een onwijs grote vuurwerk show. De show is Sydney schijnt geweldig te zijn en een goed plekje vinden is een hele klus omdat er zoveel mensen op af komen. Ons plan is daarom ook om op 9 uur sochtends, ja jullie lezen het goed, 9 uur Sochtends een plekje te veroveren naast het Opera house met uitzicht op de Harbour Brigde waar al het vuurwerk zal plaats vinden. Dat betekend een flinke coolbox mee met heeeeeeeeel veel eten, genoeg drankjes, spelletjes en muziek! Helaas is het verboden alcohol mee te nemen, alle tassen worden goed gecontroleerd en er word in de flessen geroken etc. Dus we zijn al een plan van aanpak aan het bedenken hoe we toch een champi mee naar binnen kunnen loodsen. Want ja, we moeten natuurlijk wel proosten op het nieuwe jaar! We dachten eraan om een groot ongesneden brood te kopen, die uithollen en daar een fles in te doen. Hahaha. Jullie mogen best met ons mee denken, alle ideeen zijn welkom.
Wat zijn jullie plannen voor Kerst en Oud & Nieuw?

Lieve familie en vrienden, dit jaar helaas geen kerst kaartjes van ons. Maar weet wel dat we veel aan jullie denken en we wensen jullie een MERRY CHRISTMAS!!

Veel liefs uit Sydney

• 20 December 2012 - 10:54

Nicole:

Hey liefjes!

Leuk verhaal weer! Een hoop had ik al gehoord via facetime, maar het blijft super om te lezen!!:) Dat plan voor oud en nieuw is zo grappig haha, hopelijk gaat het allemaal lukken om iets veilig mee naar binnen te smokkelen:p!! We facetimen snellll weer!! Dikke kus

• 20 December 2012 - 21:46

Anja:

Hallo malle meiden, weer een prachtig en beschrijvend verhaal! Ja, over 5 dagen mijn tweede grietje daar heen. Vind het welmgeweldig stoer hoor! Wij lopen de bestellingen bij elkaar te rapen en vergaren. Dus we hopen dat Mariette dat allemaal mee kan nemen. Hier alles is goede doen. Jullie hebben vandaag oma en opa WW'er ziels gelukkig gemaakt om met hun te skypen. Zo kunnen zij het ook goed volgen. Vandaag de jaarafsluiting met alle medewerkers van de Zeeg gehad. Weer een geweldige happening met een hele goede spreker. Morgen nog een rustig morgentje werken en dan lekker naar de kapper om te doezelen. Heel veel knuffels voor jullie. Ik mis jullie liefs en veel plezier

• 22 December 2012 - 15:51

Cat:

Hee moppies! Leuk om weer wat van jullie te lezen! In Nederland krijg je ook niet echt het kerstgevoel met alleen maar regen! misschien krijgen we nog wel een witte kerst je weet nooit. spreek jullie snel weer xxxxxxx

• 27 December 2012 - 20:57

Sha:

Ik heb elke dag eten over uit de Webster, envelopje is onderweg hoor.
    Fijne jaarwisseling zal aan jullie denken, ehh zondag ergens?

xoxo

• 29 December 2012 - 13:18

Jackie Nienkemper:

Hee Jasja, wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Geweldig! Toch missen we je wel hoor, achter de bar! Geniet er goed van in Aussie, want it is an experience for life!!

• 29 December 2012 - 21:00

Ivon:

Hallo dames,
    Alles goed met jullie zo te horen, en ondertussen is Marriet ook gearriveerd.Heerlijk om nu lekker in de zon te zijn maar ik snap ook dat het geen echte kerstsfeer geeft. Maar dat is het hier nu ook niet met al die regen.
    Geniet en heel veel geluk in het nieuwe jaar samen.
    Liefs Ivon en ook van Ingrid

• 30 December 2012 - 19:05

Bep.:

Hallo lief drietal!! Jullie genieten echt met elkaar en dat is leuk om te lezen.
    2012 kan voor jullie niet meer stuk en dan moet 2013 nog beginnen!! Maak er een oudjaar van om nooit te vergeten. dikke kus xxxxxxxxxxxx

• 30 December 2012 - 23:09

Laura:

heeey dutchies, super gaaf allemaal!! Jullie vermaken je prima.
    Geniet nu lekker van de aanwezigheid van Mariette, veel plezier enne als jullie naar het park gaan, daar heb je ook eettentjes etc waar ze champi verkopen hoor! so no worries mate ;)

have fun!!

• 31 December 2012 - 14:40

Jeannette:

Hoi Simone en Jasja, nog net op de valreep van het jaar kan ik jullie een leuke oudejaarsavond wensen. En heel veel geluk in 2013.
    xx

• 07 Januari 2013 - 17:44

Marjon:

He lieve simone en jasja, wat super leuk om alles van jullie te lezen en wat een ander leventje hebben jullie daar!! Hebben jullie van het vuurwerk genoten en hadden julllie een mooi plekkie??
    Hier is het somber en nattig weer, geen zon en echt depri januari weer.
    Vandaag zijn de scholen weer begonnen en gaan we het gewone leven weer in, jullie zijn wel gemist hier met de kerstdagen ,echt niet leuk zonder jullie, volgend jaar er weer gewoon bij hoor.
    IK ga nu even koken en kom dan weer terug, meiden geniet ervan en kijk uit voor die enge spinnen, brr, xxx Tante marjon

• 08 Januari 2013 - 20:29

Marjon:

he meiden, was ik weer even, het is vandaag echt vies, saai ,somber k.u.t weer, kortom je kan beter in Australië zitten!!!1 Gelukkig zijn voor jullie de bosbranden ver weg, lijkt me best warm zo'n vuurtje!!!
    Julia heeft weer 2 dagen school erop zitten en daar is ze niet vrolijk van, ze moet altijd weer wennen en dat is thuis te merken, ach ook dat gaat weer beter worden, haar arm doet ook nog steeds zeer natuurlijk van die lawinepijl!!
    Ik zie jullie helemaal door de goedkope supermarkt hollen, misschien leuk om voor ons te filmen, geweldig hoor dat jullie het zo doen, maar is het echt zo duur daar???
    Nou scheten, een fijne dag weer en maak er maar weer iets moois van, je weet; Het leven is een feesie maar je moet zelf de slingers ophangen!! xxx Tante Marjon