Cheers to 2013!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu Cheers to 2013!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone & Jasja - WaarBenJij.nu

Cheers to 2013!!

Door: Jasja, Simone & Mariette

Blijf op de hoogte en volg Simone & Jasja

09 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hallo Lieve allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie reacties, berichtjes en al die lieve kaartjes!! Die doen ons erg goed!
Er zitten dagen bij waar we zelfs wel 7 kaarten op de deurmat hebben liggen! En afgelopen week werd er zelfs een doos vol met beschuit,hagelslag, drop, pannekoeken en zo verder bij ons bezorgd!
(Dankje wel Nicole!!)
We hebben de afgelopen 3 a 4 weken zo veel mee gemaakt! Hier een update van niet 2 maar 3 meiden!

Eerste kerst dag zijn we naar het vliegveld van Sydney gegaan om ons kerst cadeautje op te halen. Het leek net een aflevering van all you need is love. Families die elkaar weer voor het eerst in lange tijd zagen en stelletjes die elkaar huilend in de armen sprongen. Het was zo mooi om te zien dat wij het allebij natuurlijk ook niet droog hielden! Na wat wachten en heeeel veel spanning kwam Mariett dan eindelijk door de deuren gesprongen!



Mariette:
Na een vlucht van 24 uur met 2x overstappen kwam ik aan in Sydney ! Het viel me met alles mee! Prachtig luxe vliegtuigen en de tijd vloog. Het mooiste was toen ik aan kwam vliegen dat ik het opera huis al zag vanuit het vliegtuig! Als een klein kind stuiterde ik op mijn stoel! maar ook wetende dat die 2 meiden mij al op stonden te wachten!
En ja hoor ik kwam naar buiten en er vlogen 2 meiden schreeuwend om mijn nek! Dat was echt zo een fijn en mooi moment!

Helaas regende het die kerst dag maar het mocht de pret niet drukken!We hebben heerlijk samen bij gekletst, spelletjes gespeeld en natuurlijk een kerst maal gegeten! Er lagen zelfs kerst cadeau’s op mij te wachten waaronder 3 kaartjes voor BLAZE (een dans uitvoering in het opera house!)
Daar gaan we deze donderdag de 10e met ze 3tjes naar toe. :-)) 2e kerstdag (Wat ze hier Boxingday noemen) was het prachtig weer dus hebben uiteindelijk toch kerst op het strand kunnen vieren.
Verder hebben we al heel veel leuke dingen gedaan hier in het prachtige Sydney. Jasja was deze 2 weken vrij en Simone ook wel de feestdagen maar moest verder helaas werken. (Bikkel!!!!)
We zijn naar bijna alle standjes geweest in de omgeving van Sydney en natuurlijk flink wezen shoppen! In mijn eerste weekend hier zijn we naar Taronga Zoo geweest wat uitzicht heeft op de stad Sydney! Prachtig!!

Afgelopen weekend zijn we op surfkamp geweest. Voor die meiden ook een soort van kleine vakantie in hun stage tijd. Het was echt zo een geweldige ervaring. Het kamp was bij 7mile beach (2 uur rijden van Sydney). Echt geweldig georganiseerd en super locatie! ( Zie foto’s) Wij wedje gelegd wie als eerste op het bord zou staan en natuurlijk was dat onze jas! Ze ging als een speer!Maar Siem en ik gingen ook super goed en hebben de eerste dag al wat golfjes gepakt! We hebben zelfs 1 keer met ze 3tjes naast elkaar op de zelfde golf gestaan! Met als resultaat alle borden tegen en overelkaar heen.... Grote plons en de neus vol met zout water haha! We hebben dat weekend ook zo veel leuke mensen leren kennen! Het was een super gezellige groep met mensen uit alle landen. Maar ook een paar gekke Nederlanders natuurlijk :-)) op zaterdag met zen allen naar een local pub geweest op zo 500 meter van het kamp. Daar moesten we zijn werd ons door de begeleiders verteld. Nou we kwamen binnen... Stond daar een mannetje met zo keabord en gitaar te zingen en en verder werd er fanatiek bingo gespeeld. Wij lachen natuurlijk!!!! Nou het heeft een half uur geduurd tot wij met de hele groep op de dansvloer los gingen!!! Wat een gezelligheid en wat een geweldige avond!! ! Volgende dag met lekkere spierpijn van de vorige dag weer op de surfplank! En ja... Wij kunnen nu wel zeggen dat we een beetje kunnen surfen :-))
Nu mijn laatste week! Zit nu om precies te zijn op het strand in de zon! Op mijn iPhone te schrijven. De meiden moesten vandaag weer werken. Dus deze week ga ik zelf op pad. Morgen ga ik met een meisje van het surf kamp naar manly beach want ze voorspellen 41 graden. En s'avonds een BBQ ( reunietje) met de Groep van het surfcamp nij Jasja en Siem thuis! Donderdag avond dan nog naar de show in het opera house en vrijdag al m’n laatste dagje met Jasja. (Die heeft dan vrij genomen) En s'avonds met mijn 2 lieverds nog even deze 3 geweldige weken afsluiten met een etentje bij Daring Harbour! Wat was/ is dit een gewelidige ervaring!!!!

Jassie & Siempie
En als laatst maar zeker niet het minst : New Years Eve in Sydney! Wat een geweldige ervaring was dat. We begonnen de dag om 11 uur s’ochtends in een super gezellig parkje met uitzicht op de brug. We hebben hier de hele dag gechillt met allemaal gezellige mensen om ons heen. Heerlijk op een kleedje met onze grote vriend: de koelbox aan onze zijde. Ondertussen waren we met Yorick aan het smsen (soort van Neef van Jas&Mariet). Hij was namelijk net aangekomen in Sydney en had een appartement geregeld met uitzicht op het Opera house, the Harbour brigde EN de stad. Eigenlijk te mooi om waar te zijn dus rond 5 uur zijn we daar heen gegaan. Het laatste stukje vanuit de taxi moesten we lopen, we liepen toen een straat in en BAM recht voor ons stond het opera house te shinen in het zonnetje. Zo vet, eenmaal op het balkon aangekomen konden we ons geluk niet op. Het was geweldig!! We hadden nog 6 uur te gaan en die tijd is voorbij gevlogen! We hebben veel gekletst, gedronken en gedanst. Er was een soort van DJ op het balkon en er waren ongeveer 40 man. Om 9 uur was het “kinder vuurwerk” wat al aardig indrukwekkend was en om 00:00 begon de show. We hadden ogen te weinig want er kwam vuurwerk uit de stad, voor het operahouse, uit de brug en zelfs uit het water!! We hebben letterlijk 15 minuten “WAUW VEEEEEEET” geschreeuwd . Echt een nieuwjaar om nooit te vergeten en vooral zo mooi dat we het met z’n 3en mee mochten maken! We hebben waarschijnlijk iedereen al gehad maar nogmaals een gezond en gelukkig nieuwjaar! 2013 here we come!!

Hoe gaat het daar in nederland?
Dikke knuffel en heel veel liefs van ons drie!

Cheers!!

  • 09 Januari 2013 - 06:26

    Tony Boakye:

    Geweldig om jullie verhalen te lezen, echt jullie enthousiasme over de leuke tijd daar spat er van af! Blijf genieten en ik zal blijven lezen ;-)
    Xx vanuit Nederland!

  • 09 Januari 2013 - 10:01

    Cat:

    Hee chicks!! super leuk om weer wat van jullie te lezen! Heel veel plezier de laatste dagen met ze drietjes!! xxxxxxx

  • 09 Januari 2013 - 10:17

    Do:

    GIRLSSSSS WAT EEN SUPERVERHALEN !!! ik krijg er zelfs helemaal de kriebels van! haha dat lijkt me idd een all-you-need-is-love-momentje, kippenvel! geniet nog lekker de laatste daagjes met zn 3tjes! en NYE in fakking Sydney! te vet! heeeele dikke kus en knuffel voor jullie drie :-)

  • 09 Januari 2013 - 10:38

    Hakkie:

    Het moet niet gekker worden mijn drie meiden als Professionele schrijvers. Ik zie het boek al in de schappen van de boekwinkels staan: “Drie schoonheden ontdekken Australië”. Voor ons als ouders geweldig om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik kijk ook uit naar zondag als het oudste trutje weer terug is, dan kan ik die poesjes van haar weer dumpen. Nu ik hier zelf de huishouding doe valt het niet mee met die twee haarballen van Mariëtte. Voor jullie twee even een moment van rust tot Ronald komt. Goed voor die jongen zorgen hoor. Geniet van elk moment xxxxx van ons.

  • 09 Januari 2013 - 11:09

    Anja:

    Hallo lieve meiden,

    Wat een geweldige verhalen!!! Het is zo mooi beschreven dat ik het echt voor me zie. Natuurlijk ook met die mooie foto's. Hier geniet ik wel van die 2 stoutjes. Ze komen helemaal beneden en vooral bruintje heeft lak aan onze Aisha. Die vindt het trouwens ook wel goed hoor. Ik denk dat ik ze maar hou!!!! Verder ben ik bezig met de voorbereidingen voor een skiweek. Zal wel stil zijn zonder Kwik en Kwek. Ik heb Ivon voor haar kaartje bedankt. Ze neemt haar telefoon mee naar Oostenrijk, dan oefenen we nog wat met haar. Dan kan ik je ook haar mobile nummer geven. Mariëtte, geniet van je laatste dagen en kom goed thuis! Meiden nog heel veel plezier. knuffels

  • 09 Januari 2013 - 13:54

    Laura:

    Ik zit hier lekker sufjes op kantoor te werken, maar kon het niet laten om jullie update te lezen..AAARRRGGG krijg er de kriebels van! klinkt zoooo goed! :) Had ook niet anders verwacht!
    Super dat het surfen is gelukt, leuke ervaring he? Echte surfchicks zijn jullie nu.
    En dan die oud&nieuw in Sydney!! Dat is er toch echt 1 om nooit te vergeten! filmpje op fb was geweldig om te zien! (maarre wat me tegenviel; voorheen vierden we het nog wel eens samen, heb alleen dit keer geen uitnodiging gehad, hihi ;-) )
    @Mari, je komt terug in de vrieskou dus houd die nieuwe UGG(ly's ;-) ) van je maar bij de hand hoor!
    Ons kleintje vermaakt zich verder prima in de buik van mama in spé, lekker rollebollen en al vele voelbare speelkwartiertjes. Papa in spé kan dit ook goed voelen. Voorlopig nog maar even genieten en voorbereidingen treffen op de komst.
    Lieverds, heeeeel veel genietmomentjes nog met zn 3en, sluit het mooi af met elkaar en dan weer back to reality; voor zover dat kan in Sydney, want dat blijft een groot feest, stage is dan maar bijzaak toch? hihi
    En Mari, gauw daten hoor, ik wil aaallllleeeeess horen, weten, zien (foto's)..
    Dikke kus


  • 09 Januari 2013 - 15:58

    Bep.:

    Ha lieve schatten, heb jullie superleuke verslag weer gelezen met een lach en een traantje.
    Wat hebben jullie het goed en wat doen jullie het ook goed:-) Mariette...kan je daar niet iets beginnen...je hoort er helemaal bij en je vader zorgt wel voor de rest!! Ronald heeft er al helemaal zin in en zn zwembroek ligt al klaar. Op naar het volgende feestje!! Time flies en ik ga ook alvast maar aftellen......naar mijn feestje in juli.....feestje???? Feest!!! Ik neem Joris mee naar het vliegveld!!!! dikke kus en veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Januari 2013 - 19:12

    Marjon:

    Hoi dolle meiden,
    wat een avonturen daar down under. Waarom zitten wij hier nog in de druilregen?? Iets doen we niet goed. Ben jaloers op jullie. Wouw, Mariëtte, wat kun jij goed typen op jouw Iphone, zo'n lang stuk!!!Goede reis terug, 't is weer een roteind, maar je hebt er vast geen spijt van. Dikke knuffels van de Hollinkies!

  • 10 Januari 2013 - 00:04

    Simone:

    Alsnog de beste wensen voor jullie 3en. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Mariette geniet nog van de lastste dagen en alvast een goede vlucht naar huis. Ben benieuwd naar jullie volgende update! Wij gaan met Gerrit en Lies naar Winterberg...zijn 50jaar getrouwd... dikke x vanuit Heteren.

  • 10 Januari 2013 - 03:35

    Sharon Van Dissel:

    Hè lieve meiden! Altijd leuk om jullie verhalen te lezen, ik moet zeggen dat ik ook een traantje had want ik ben zo blij dat jullie het zo goed naar de zin hebben daar zo ver weg!
    Ik ben trots op jullie! Dikke knuffel xxx sha

  • 10 Januari 2013 - 03:35

    Sharon Van Dissel:

    Stomme waar ben jij laat me geen naam typen maar zegt Sharoninnewyork hahaha

  • 11 Januari 2013 - 09:45

    Ria Van Dissel:

    Hallo meiden,
    Allereerst een heel goed gezond gezellig waardevol 2013 gewenst vanuit een bewolkt Duiven!Leuk om jullie verhalen weer te lezen en hoe jullie genieten van jullie tijd in Australië.
    Zag op tv het vuurwerk in Sydney,het zag er geweldig uit,wat zullen jullie genoten hebben.Meiden blijf genieten en blijf schrijven dan kunnen wij in Nederland ook een beetje meegenieten en als ouders (weet ik uit eigen ervaring:-) helemaal!groeten en nog veel plezier van Marcel en Ria van Dissel

  • 24 Januari 2013 - 13:29

    Jeannette:

    Hoi Simone en Jasja,
    Beetje late reactie op dit verslag, maar beter laat dan nooit toch?
    Wat een enthousiasme weer en wat geweldig dat jullie het zo leuk hebben daar.
    Ik kijk alweer uit naar het volgende vrolijke verslag.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Simone & Jasja

Actief sinds 06 Nov. 2012
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 33325

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 20 Augustus 2013

Australia here we come!!

06 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: